Alex Dialo over Supershortlease
Drie á vier jaar geleden zocht hij een alternatief en vond hij Supershortlease. Alex Dialo, eigenaar van Bureau Blauw in Almere, betrok zijn auto’s destijds exclusief bij een grote, wereldwijde lease- en verhuurmaatschappij. “Wij zijn een jonge organisatie die flink is gegroeid in coronatijd. Supershortlease groeit met ons mee door telkens de juiste auto voor de juiste toepassing te vinden.”
“Wij richten ons op toezicht en handhaving, waarbij we boa’s en toezichthouders leveren aan gemeenten. Daarnaast doet Bureau Blauw beveiligings- en chauffeurswerk en hebben we een tak die zich bezig houdt met cameratoezicht. Vanuit onze positie is een onberispelijke reputatie van groot belang. En die kwam door één van de auto’s van die andere partij ineens onverwacht onder druk te staan.”
“We hadden op korte termijn een extra auto nodig, die wij met ons pasje konden ophalen bij die verhuurder. Eenmaal met de auto onderweg werden wij door de politie aan de kant gezet. Het kenteken bleek geregistreerd te staan als ‘betrokken bij mogelijke drugshandel’ en vervolgens werd de hele auto binnenstebuiten gekeerd. Vanwege de aard van ons bedrijf werken we veel samen met de politie en zitten we ook vaak in uniform in de auto. We konden het natuurlijk uitleggen, maar die situatie bracht ons wel in een lastig parket. Daar wil je niet mee in verband worden gebracht.”
“Mijn zoektocht naar alternatieven bracht ons bij Supershortlease.nl. Daar werd een nieuwe, zwarte BMW 3-serie aangeboden, waar ik wel interesse in had. Dat is nu een paar jaar geleden. Inmiddels hebben we naast een BMW ook een Volkswagen Tiguan, een Mini Cooper S, een VW Golf en een Skoda Fabia van Supershortlease rijden. In korte tijd groeide er een persoonlijke, meer vriendschappelijke dan zakelijke relatie met de mensen die er werken.”
“Ik heb zelf een BMW 330i voorhanden. Maar eerlijk gezegd rij ik vanuit praktisch oogpunt vaker in de VW Golf. Die is lekker handzaam en valt niet teveel op; soms belangrijk in ons vakgebied. Tegelijkertijd wil ik bij klanten die te lijden hebben onder de coronamaatregelen ook niet een verkeerde indruk wekken. Ons bedrijf kent een stijgende lijn door de grote vraag naar boa’s en toezichthouders vanuit gemeenten. Maar dat geldt natuurlijk lang niet voor iedereen.”
“Betrouwbaarheid. Ik wil dat mijn mensen niet met panne komen te staan onderweg. Dus geen wagens met 150.000 kilometer op de teller en geen afgetrapte huurauto’s. Wij zijn altijd heel zuinig op ons wagenpark. De werkzaamheden vereisen dat we soms stevig doorrijden in een politiecolonne, maar gierende bandjes zijn uitgesloten. We leveren de auto net zo schoon en netjes in als hij wordt aangeleverd. Daar staan we om bekend.”
“Zeker. Als ik bij die andere leasemaatschappij iets wilde vragen, dan moest ik een e-mail sturen. Of tijdens telefonisch contact mijn klantnummer doorgeven. Dan werd ik uiteindelijk na 3 of 4 dagen teruggebeld met de informatie die ik wilde hebben. Bij Supershortlease zeg ik: ‘Je spreekt met Alex’ en weten ze precies wie ik ben, waar we in rijden en wat ik belangrijk vind. Dat werkt heel erg fijn.”